تصویر لودر
پایگاه اطلاع‌رسانی کانون بسیج رسانه شهرستان بافق
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 دی 1402 - 23:01
-

سامانه سامر، اولین گام در مسیر هوشمندسازی ارتباطات رسانه‌ای مردم

سامانه سامر، اولین گام در مسیر هوشمندسازی ارتباطات رسانه‌ای مردم
مدیر کانون بسیج رسانه شهرستان بافق از سامانه سامر، به عنوان اولین گام در مسیر هوشمند سازی ارتباطات رسانه‌ای مردم خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی کانون بسیج رسانه شهرستان بافق؛ مهدی آخوندی در ششمین اجلاسیه مجمع عمومی بسیجیان شهرستان بافق از سامانه سامر به عنوان اولین گام در مسیر هوشمند سازی ارتباطات رسانه‌ای مردم یاد کرد و گفت: بر اساس اسناد بالادستی و قوانین موضوعی حوزه مطبوعات، رسانه‌ها دو تکلیف اطلاع‌رسانی و رصد را عهده‌دار هستند.

وی با تاکید بر اینکه مردم به منظور رسیدگی به مطالبات خود می‌توانند از ابزار رسانه استفاده کنند، تصریح داشت: مردم حق دارند رسانه‌های رسمی فعال در سطح شهرستان را بشناسند و به منظور پیشبرد امور خود با عوامل آنها ارتباط بگیرند؛ قطعاً رسانه‌ها هم این حق را دارند تا همانطور که در کنار مسئولان برای اطلاع‌رسانی گام بر می‌دارند، برای رسیدگی به مطالبات مردم نیز همراه آنان باشند.

دبیر هیئت اندیشه‌ورز کانون بسیج رسانه شهرستان بافق با یادآوری شعار پر تکرار هفته خبرنگار با عنوان «رسانه‌ها پل ارتباطی بین مردم و مسئولان»، ابراز داشت: سامانه رصد رسانه که در آیین اختتامیه اولین جشنواره رسانه‌ای ابوذر شهرستان بافق رونمایی شد، حدود نه ماه فعالیت داشته است که پل ارتباطی الکترونیک بین رسانه‌ها و مسئولان می‌باشد.

آخوندی از سامانه سامر به عنوان اولین سامانه ارتباط الکترونیک مردم با رسانه‌ها یاد کرد و ادامه داد: سامر، سامانه‌ای است که ارتباط بین مردم با رسانه‌ها را به صورت الکترونیک و برخط تسهیل و تسریع می‌کند و در برنامه است تا فرایند اجرای آزمایشی این سامانه نیز از ابتدای سال ۱۴۰۳ آغاز شود.

وی هدف از ایجاد و طراحی این سامانه را دریافت اطلاعات از سوی مردم به منظور رسیدگی به مطالبات آنها دانست و اظهار داشت: هدف و اساس این طرح و اقدام مکانیسم اجراسازی بخشی از مفاد ماده۳ قانون مطبوعات می‌باشد که بیان می‌دارد مطبوعات حق دارند نظرات، انتقادات سازنده، پیشنهادها، توضیحات مردم و مسئولین را با رعایت موازین اسلامی و مصالح جامعه درج و‌به اطلاع عموم برسانند.

مدیر کانون بسیج رسانه شهرستان بافق در پایان افزود: سامانه سامر (ارتباط مردم با رسانه‌ها) و سامانه رصد رسانه (ارتباط رسانه‌ها با مسئولان) دو سامانه‌ای هستند که شعار «رسانه‌ها پل ارتباطی بین مردم و مسئولان» را به نحوی پیاده‌سازی و در عمل به صورت برخط و مجازی اجرایی می‌کنند فلذا رصد فعالیت این دو سامانه و تقویت آنها در دستور کار کانون بسیج رسانه می‌باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.